Jezus

Jezus

środa, 15 lutego 2017


A bo widzisz
Jam jest chłopak
Pielgrzymkowy...
 
Zapis rozmowy 
ze Stasiem Lewandowskim, gdańskim emerytem, samotnie mieszkającym 
w skromnym mieszkanku - kawalerce, 
na ostatnim  czwartym piętrze, bez windy, o bardzo skromnym standardzie, 
z piecem kaflowym, w którym pali  czym się da - raz węglem, raz drewnem....
Staś Lewandowski jest pełen tęsknoty do ładu i harmonii, utyskujacym jednak i na dokuczliwą coraz bardziej odległość wobec Najbliższych...Wierzy w Moc Wiary i Modlitwy, dzieki której - daj Bóg - odmieni to wszystko...Jest zafascynowany Ogromnym Dorobkiem Pasterskim Prymasa Stefana Wyszyńskiego i Św. Jana Pawła II, którzy uczynili tak wiele -  - dla Wiary, dla Kościoła, dla Polski, dla Europy, dla Świata - dla Odrodzenia Człowieka. 
dla Świata - Uważa, że ten Nadzwyczajny Doroberk - testament winien w swoój codzienny Los wpisywac każdy z nas, albowiem jest to Nasze Credo, Nasze Być albo nie BYć, co tak pieknie czyni Radio Maryja i Telewizja TRWAM -media stworzone przez Ojca  dr Tadeusza Rydzyka i wspierane przez coraz bardziej liczną Rzeszę Wiernych...




Bo bez Boga
W moim życiu
Ani rusz
Wszystko to
Wyniosłem już
Z Mojego Domu
Będąc dzieckiem
Już wiedziałem
Że jest Bóg

I wszyscy
To jesteśmy
W Domu Boga
A ów Dom
To jakże nasz
Wspaniały Świat

Boże Ojcze
I o wszystkim Pomyślałeś
Choć na świecie
Przecież nas
Miliardy są
Każdy jednak
Jakże bardzo
Jest u siebie
I każdemu
Pragniesz dać
Szczęśliwy Los
Z Twojej Strony
Boże Ojcze
Zawsze wszystko dotrzymane
Każdy z nas ma w swoim życiu

I swój hart
Ma swe góry
Które musi jednak zdobyć
Ma swe drogi
Którymi jakże często
Musi iść pod wiatr

A ja jestem
Taki chłopak
Pielgrzymkowy
I w Pielgrzymce
Ku Ołtarzom Twoim Wszystkim
Wszystkim
Boże
Gdy okazja się nadarzy
Zawsze 
Jestem gotów
Iść
I do Matki Bożej 
Wprost 
Do Częstochowy
I co roku
Choć raz w roku
Pragnę być

Bowiem jakże
Tobie Boże
Jestem wdzięczny
Za to wszystko
Co od Ciebie hojnie mam
I wiem nigdy
Nie szczędziłeś mi odsieczy
Wtedy gdy Zło kołatało
Wprost do bram

Moje życie
Ot jak wielu
Wielu ludzi
I niejeden w swoim życiu
Miałem fach
Ale jednak gdy obejrzę się
Za siebie
To to jednak
To to jednak
Najważniejsze
By przy Tobie
Zawsze wiernie
Co dzień
Trwać


Bo Ty Boże Ojcze
Nigdy nie zawiedziesz
Twoje Słowo
To jest zawsze
Słowo Grunt
Przeto zawsze
Z Twoim Słowem
Boże Ojcze
Idę wszędzie
Rad że co dzień
Jest przede mną
Tyle dróg

I dziękuję Tobie
I za zdrowie


Z tylu skarbów
Zawsze jakże cenny skarb
I dziękuję 
I  za wulkan
I za ogień
Który w e mnie
I że tyle jeszcze mocy
W sobie mam

A bo jestem 
Jestem chłopak
Pielgrzymkowy
I niesiony 
Czasem Wiatrem
Lżej niż liść
Ale to jest 
U mnie
Zawsze najważniejsze
By lojalnym
I pokornym


Wobec Ciebie
Boże Ojcze
Zawsze
Być

Lecz Istota ludzka
Słaba a i krucha
I nawyków ziemskich
Także trochę ma
Ale przecież
Jesteś Boże Miłosierny
I z odsieczą
Zawsze zdążasz
Kiedy jest po temu czas

Bo wiesz przecież
Boże Ojcze Miłosierny
Żem ja taki chłopak
Pielgrzymkowy jest
Kiedykolwiek 
Który dzień
Byłby bez Ciebie
Jakże strasznie to Stracony
Byłby dzień


Ilustracje
Album Rodzinny 
Stasia Lewandowskiego
Archiwum Internetowe
Stanisław J. Zieliński
Tekst
Stanisław J. Zieliński
7.11.2016 R
 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz